Jak wypromować firmową stronę www?

Firmowa strona www może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. Nie wystarczy jednak ją tylko zrobić i zamieścić w sieci. Serwis internetowy trzeba jeszcze odpowiednio wypromować.

Kilka miesięcy temu byłem w pewnej restauracji. Wkrótce potem dowiedziałem się od znajomego, że ten lokal od dłuższego czasu ma swoją stronę www. Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że co prawda strona istnieje, ale dotrzeć do niej można tylko znając bezpośredni adres. W żadnej wyszukiwarce nie można było jej znaleźć, ponieważ nikt nie zgłosił adresu strony do wyszukiwarek (jak np. google), ani nie zamieścił linka w innym serwisie.

Właściciel tej restauracji pewnie nawet nie ma o tym pojęcia. Kiedy będzie chciał dowiedzieć się ile osób odwiedza jego stronę, zapewne będzie rozczarowany i zasili szeregi podobnych mu biznesmenów, uważających że internet nic nie daje lokalnej firmie.

Co więc należy zrobić, aby wypromować serwis www?

Oto kilka wskazówek:

  • Dodaj adres swojej strony do ważniejszych wyszukiwarek i katalogów stron www
  • Poszukaj lokalnych portali internetowych. Często na ich stronach znajdują się katalogi z odnośnikami do stron internetowych okolicznych firm. Dodaj do nich swoją firmę.
  • Jeśli Twoja działalność jest faktycznie nastawiona na okolicznych klientów, rozważ możliwość zakupu płatnej reklamy we wspomnianych wyżej lokalnych portalach internetowych. Dzięki temu dotrzesz rzeczywiście do potencjalnych klientów.
  • Wiele stron, zwłaszcza blogi, pozwala na zamieszczanie komentarzy wraz z adresem strony www komentującego. Warto to wykorzystać. Poszukaj serwisów/blogów/forów dyskusyjnych, które mogą odwiedzać Twoi potencjalni klienci i od czasu do czasu zostaw na nich jakiś komentarz. Nie rób jednak nic na siłę, lepiej zostawić 1 wartościowy komentarz niż 10 bzdurnych. Pamiętaj, że każda Twoja wypowiedź firmuje Twój biznes.
  • Napisz tematyczny artykuł związany z Twoim biznesem i zamieść go w serwisach będących zbiorami artykułów do przedruku. W artykule lub w stopce autorskiej pod artykułem możesz zamieścić link do swojej strony. Istnieje szansa, że artykuł rozprzestrzeni się w internecie i będzie doskonałą, tanią reklamą twojego firmowego serwisu www.
  • Zamieść adres swojej strony na wizytówkach, papierze firmowym, pieczątkach, ofertach, kartach dań, reklamach, samochodzie itp.

Aby strona www zaczęła hipnotyzować klientów, trzeba popracować nad jej promocją. Zajmuje to trochę czasu, jednak rezultaty mogą Cię pozytywnie zaskoczyć.


21.12.2008. 23:38

Marcin on 26.05.2009. 07:36

Bardzo ciekawy artykuł, ale trzeba zaznaczyć, że to wszystko jest bardzo trudne i czasochłonne, promuje moją stronę od lutego, codzienne dodawanie do katalogów, księgi gości, komentarze na forum i strona jest w TOP 10, ale na mniej pospolite słowa, co do słów trudniejszych pod względem pozycjonowania nie jest to takie proste. Podsumowując zachęcam do zabawy w pozycjonowanie, bo bardzo wciąga i daje dużo radości.

Dodaj swój komentarz

* = wymagane pole

:

:

:


6 + 4 =